This content has been archived. It may no longer be relevant

Od 21 października 2016 do 17 marca 2017 roku, zorganizowano pierwsze w Afryce zawody przeznaczone dla studentów, liderów projektów i młodych przedsiębiorców z African Hope. Prezentacje końcowe projektów przeprowadzone były w kampusie Uniwersytetu Casablanca Mundiapolis, a nasi przedstawiciele zostali członkami jury oceniającego projekty. Założeniem było nie tyle ocenianie samych pomysłów, ale na podstawie przedstawionego biznes planu ocena realnej możliwości jego realizacji. Konkurs ten był możliwy dzięki wsparciu naszego klastra oraz Mundiapolis University, firmie SICAREME i Programowi Edukacji Finansowej (EFP) Ministerstwa Edukacji Wybrzeża Kości Słoniowej. Finaliści mogli przedstawić swoje pomysły omawiając je szczególnie w aspektach finansowych. W pierwszej części finału przedstawiono klaster e-Południe, jego strukturę, realizowane zadania oraz ogólne informacje na temat klasteringu. W drugiej części odbył się finał konkursu. Finaliści przedstawili pięć prezentacji: Projekt 1: Przechowywanie żywności w chłodniach. Promotor: M. Emmanuel SOSSOUADOUNO SAA, Gwinea Projekt 2: Jogurty dla diabetyków, Promotor: M. Gilles Adepo M’BESSO, Wybrzeże Kości Słoniowej Projekt 3: DISSOFF  – platforma sporów konsumenckich.  Promotor: M. Arnaud Hie Nemlin OULEPO, Wybrzeże Kości Słoniowej Projekt 4: Budowanie zespołu.  Promotor: Pani Nisoa RAKOTORISON,  Madagaskar Projekt 5: Second Life – drugie życie dla przedmiotów drewnianych, Promotorzy: Badr El AMRAOUI i Yassine HIBATI, Maroko Po długiej naradzie przewodniczący jury Abdelkrim Mahdi ogłosił zwycięzców: – 1 miejsce: Badr El Amraoui / Yassine Hibati projekt Second Life – 2 miejsce: Nisoa Rakotoarison TEAM BUILDING projekt – 3 miejsce: Arnaud Hie Nemlin Oulepo projekt DISSOF Najbliższy naszej branży project DISSOFF zdobył trzecie miejsce. Jego założeniem są usług dla branży e-Commerce.  Projekt zakłada stworzenie platformy która staje się arbitrażem w sporach pomiędzy sprzedającym i kupującym. Nowatorstwo rozwiązania polega na uczestniczeniu w procesie trzeciej niezależnej strony która sprawdza zasadność sporu pod względem prawnym i wydaje opinię o jego zasadności. Dzięki temu nawet w przypadku niekorzystnych opinii dla kupującego sklep zrzuca z siebie odpowiedzialność z tego tytułu. Czytając na forach ilość sporów w e-transakcjach taka platforma mogła by również działać na polskim rynku  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *