TELE.KREATYWNI


TELE.KREATYWNI


Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości wraz z ekspertami klastra e-Południe w ramach przedmiotu Trening kreatywności i innowacji przeprowadziła studium przypadku typowej lokalnej firmy telekomunikacyjnej pod kierunkiem dr M. Budzińskiego. Studenci w ramach zajęć po wprowadzeniu eksperta w realia działalności typowego ISP odpowiedzieć mieli na następujące pytania:

• Jakie szanse na istnienie/ przetrwanie mają lokalne firmy telekomunikacyjne w czasach globalizacji?
• Jaką (jeśli w ogóle) przewagę konkurencyjną mają lokalni operatorzy telekomunikacyjni?
• Czym prowadzenie biznesu telekomunikacyjnego w Polsce różni się od sklepu warzywnego w kontekście obowiązków operatorów telekomunikacyjnych?
• Jakie własne doświadczenie mają studenci z technologią nazwami marketingowymi i praktyką ich używania. Czyli czy LTE 150 Mbitów to naprawdę 150 Mbitów ?
• Jakie doświadczenie mają studenci z firmami telekomunikacyjnymi ? Czy są to „trzepaki” czy profesjonalni operatorzy?

Pytania były odpowiednio punktowane, a podczas ostatnich zajęć zostały w formie prezentacji przedstawione opracowania zagadnień. Komisja w składzie Panów Marcina Budzińskiego i Sebastiana Kachel oceniła prezentacje na zaliczenie przedmiotu.

Studenci bardzo pozytywnie ocenili lokalne firmy telekomunikacyjne ponad 80% prezentacji wskazywało pozytywne aspekty działalności min, że osiedlowe firmy budzą lokalne zaufanie, społeczeństwo woli kupić „u swojego”, niż u masowego dostawcy czy, że panuje moda na wspieranie lokalnych przedsiębiorców. Studenci dodali, że ceny lokalnego Internetu są niejednokrotnie niższe od usług najbardziej znanych, ogólnopolskich dostawców.

Z zagrożeń zauważono, że globalizacja znacznie utrudnia dzielność lokalnych biznesów. Branża telekomunikacyjna nie jest tu wyjątkiem. Gwoździem do trumny może być fakt iż duzi operatorzy zaczęli inwestować w budowę własnych sieci światłowodowych na ternie całego kraju.

Prezenterzy skrytykowali jednym głosem technologię LTE, jako przereklamowaną i niespełniającą obiecywanych prędkości.

Zadaniem studentów było również zapoznanie się z aspektami prowadzenia działalności telekomunikacyjnej. Tu wszystkie grupy stwierdziły, że jest sporo obowiązków nałożonych przez rozmaite ustawy na operatorów.
Buy now