This content has been archived. It may no longer be relevant

Duże uznanie dla organizatorów Bejruckiej odsłony EuroMed Business Opportunites Roadshow. Podczas trzech dni konferencji nie można było się nudzić. Ponad 150 uczestników z 10 krajów, ponad 50 sesji trenerskich pomiędzy firmami, inwestorami, przedstawicielami agencji rządowych, klastrów oraz wielu organizacji otoczenia biznesu. Wiele spotkań
matchmakingowych pomiędzy już istniejącymi i potencjalnymi uczestnikami rynku kraju basenu Morza Śródziemnego. Klaster e-Południe oprócz uczestnictwa w panelach (piątkowy temat: Możliwości biznesowe z kluczowymi graczami EuroMedu – klastrami, sieciami powiązań, parkami technologicznymi oraz sobotni: Możliwości i innowacje w ICT – tendencje na rynku) został zaproszony do czterech sesji matchmakingowych. I nasz plan wyglądał tak: 
Agenda for Sebastian Kachel / e-South cluster (e-Południe)
Final schedule for business meetings EuroMed Opportunities Business
Roadshow – Beirut, Monroe Hotel, 21 March 2014, 3PM – 7PM
Fri,15:00 19 Cre8mania — Assaad Ghanem (Lebanon) Own Booking
Fri,15:30 19 Islamic University of Gaza — Belal Aburass (Others) Offer &
Request: Euro-Med Association for Porjects Own Booking
Fri,16:00 19 7elol for smart home solutions — Mohamed El-Hakim (Egypt)
Offer & Request: 7elol for smart home solutions Own Booking
Fri,17:30 2 CBO Consulting — Christophe Bodin (Belgium) Offer:
Consulting in Strategy, Finance and Development for the ICT Industry

W między czasie odbyło się kilkanaście nieformalnych bardzo ciekawych spotkań. Z naszego rynku najbardziej obiecujące są kontakty z bejruckim Klastrem Kreatywnym, oraz tunezyjskim Parkiem Technologicznym ze Sfaxu – tam jest sporo firm z sektora ICT które są zainteresowane współpracą. Z tematów pozyskiwania kontentu telewizyjnego ciekawostką okazało się ponad 1000 kanałów free-to-air w języku Arabskim. Jak widać po południowej stronie Morza Śródziemnego konkurencja jest znacznie większa. (i wspierana kapitałem z min. ZEA i Kataru) W każdym razie można pozyskać sporo darmowego kontentu. Konferencja pokazała także, że krajach EuroMed jest raczej model jednego lub dwóch dużych telekomów gdzie w większości właścicielem lub udziałowcem jest państwo, a małe firmy telekomunikacyjne dopiero się rozwijają. Taka sytuacja stwarza duże możliwości kooperacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *